ေက်ာက္ဇကာ
Ref; http://s.hswstatic.com/gif/catalytic-converter-location.jpg
ဟိုဟိုဒီဒီ ေလ်ွာက္ဖတ္ထားတဲ့ ေက်ာက္ဇကာ(CatalyticConverter)
ေတြ အေၾကာင္း ေရးခ်င္ပါတယ္။ ေမာ္ေတာ္ကားေတြမွာ ေက်ာက္ဇကာ တပ္ရတာက အိပ္ေဇာ ေငြ.မွာ ပါတဲ့ အဆိိပ္ျဖစ္ေစတဲ့ ဓါတ္ေငြ. ေတြ ေလ်ာ့ေအာင္ လိို့ပါ၊
ျပီးျပည့္စံုတဲ့ မီးေလာင္ ေပါက္ကြဲ မွုမျဖစ္လို့ က်န္ခဲ့တဲ့ ဟိုက္ဒရိုကာဘြန္ ( HC
)ေတြနဲ့ကာဘြန္မိုေနာ့ဆိုက္ ( CO ) ေတြကို ဓါတ္ကူပစၥည္း (Catalyst) ေတြနဲ့ ဓါတ္တိုးျပီး ကာဘြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုက္ ( CO2) နဲ့ ေရ ( H2O ) ျဖစ္သြားေအာင္
လုပ္တဲ့( 2 Way ) နဲ့ နိုက္ထရိုဂ်င္ ေအာက္ဆိုက္
အမ်ိဳးမ်ိဳး ကို ဓါတ္ေလ်ာ့ေစျပီးနိုက္ထရိုဂ်င္ နဲ့ေအာက္ဆီဂ်င္ အျဖစ္ ဓါတ္ေလ်ာ့ေစတဲ့
( 3 Way )ဆိုျပီး (၂)မ်ိဳးရွိတာေတြ့ရပါတယ္။
အေမရိကန္မွာ Clean Air Act အရ ၁၉၇၅ ခုနွစ္ ေနာက္ပိုင္း ကားေတြမွာ ညစ္ညမ္း ဓါတ္ေငြ့
ထုတ္လႊတ္မွဳကို ၇၅% အထိေလွ်ာ့ခ်ဘို့ လုပ္ေဆာင္ပါတယ္၊ US EPA က အိတ္ေဇာေငြ့ ေတြနဲ့ ပတ္သက္တဲ့
စည္းမ်ဥ္းေတြ ထုတ္ျပန္ျပီး ၁၉၇၅ ကစလို့ ဓါတ္ဆီကား ေတြမွာစတင္ တပ္ဆင္ အသံုးျပဳတာပါ။
ေက်ာက္ဇကာေတြကို အင္ဂ်င္အထြက္
အိတ္ေဇာပိုက္မွာ တပ္ဆင္ပါတယ္၊ ပထမပိုင္း ေက်ာက္ဇကာေတြမွာ ေအာက္ဆီဂ်င္ ကိုထပ္ျပီးထည့္ရတဲ့စနစ္ျဖစ္ျပီး
ေနာက္ပိုင္း မွာေတာ့ ( Sensor ) နဲ့ဘဲ အလုပ္လုပ္ျပီး ေလနဲ့ဆီ အေရာအေနွာ ကို ထိန္းေပးပါတယ္။
သူတို့ဟာ ကားက ထြက္တဲ့ အဆိပ္ဓါတ္ေငြ့
ေတြကို ေလွ်ာ့ခ် နိုင္ေပမယ့္ ထြက္လာတဲ့ ကာဘြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုက္ ကလည္း ကမၻာၾကီး ပူေနြးမွဳ (Global Warming ) ျဖစ္ေစတဲ့ ဓါတ္ေငြ့ ျဖစ္လို့ ဆိုးက်ိဳးအေနနဲ့ ေတာ့ ရွိတာပါဘဲ။
ေက်ာက္ဇကာကို စျပီးတီထြင္သူ ကေတာ့ ေရနံ
သန့္စင္ လုပ္ငန္းေတြမွာ ကၽြမ္းက်င္သူ ျပင္သစ္လူမ်ိဳး၊အင္ဂ်င္နီယာ Eugene Houndry ပါ။
ေက်ာက္ဇကာမွာ ပါတဲ့ ဓါတ္ကူပစၥည္း အျဖစ္
သံုးတဲ့ Platinum,Pallidium, Rhodium လိုသတၳဳ ေတြဟာ ရွားပါးျပီး ၾကီးပါတယ္။ အသံုးျပဳ သက္တမ္း ၾကာလာရင္ ဓါတ္ျပဳ နိုင္တဲ့ အရည္အေသြး က်လာတာ မို့လို့ အသစ္ လဲတပ္ရပါတယ္။
မလိုအပ္ဘဲ လဲ တပ္ခ်င္ရင္လည္း ဥပေဒ နဲ့
တားျမစ္ ထားပါတယ္။ ေလ့လာရ သေလာက္ ေအာက္ပါ အေျခ အေန ေတြမွာ အစားထိုး လဲလွယ္ တပ္ဆင္ ရပါတယ္။
( က )ေက်ာက္ဇကာမွားတပ္ထားရင္၊
( ခ )ယာဥ္စစ္ေဆးခ်က္အရ လဲတပ္ဖို့လိုအပ္ရင္၊
( ဂ ) ၁၉၉၆
ခုနွစ္ထက္ေစာျပီး ထုတ္တဲ့ကား ေတြမွာ ခရီးတာ မိုင္ငါးေသာင္း ေက်ာ္သြားရင္၊
( ဃ ) ပါရွိတဲ့ ကားေတြမွာ
ထုတ္လုပ္မွဳ သက္တမ္း ရွစ္နွစ္ေက်ာ္၊ ဒါမွမဟုတ္ မိုင္ရွစ္ေသာင္း သြာ းျပီးရင္၊
အဲဒီလို အစားထိုး လဲလွယ္
တပ္ဆင္မယ္ ဆိုရင္ လည္း ေအာက္ပါ အခ်က္ ေတြနဲ့
ျပည့္စံု ရမွာပါ၊
( က )မူလ ေနရာမွာဘဲ တပ္ဆင္
ရပါတယ္၊
( ခ )မူလအမ်ိဳးအစား
( 2-way,3-way စသျဖင့္ ) တပ္ဆင္ရပါတယ္၊
( ဂ )ယာဥ္ထုတ္လုပ္တဲ့ကုမၼဏီ ကသင့္ေတာ္တယ္လို့သတ္မွတ္
ထားတဲ့
ထုတ္လုပ္ ပံုစ ံျဖစ္ရပါမယ္၊
( ဃ )ေလသြင္းရတဲ့ အစိတ္အပိုင္း ၊ ေနရာေတြ ပါရင္ အဲဒါေတြ
ေကာင္းမြန္စြာ
တပ္ဆင္နိုင္ရပါမယ္၊
( င )အျခား ထူးျခားတဲ့
အသံုးျပဳဘို့ ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိခဲ့ရင္ လိုအပ္တဲ့ အျခား
ပံုစံ ကိုတပ္ရပါတယ္၊
( စ )တပ္ဆင္တဲ့ ကုမၼဏီ က အာမခံ အခ်က္အလက္ ေတြ ပါရပါတယ္၊
ေလ့လာ ၾကည့္သေလာက္ေတာ ့ ဓါတ္ဆီကား ေတြမွာ ေက်ာက္ဇကာ
မပါခင္က အိတ္ေဇာေငြ့ ထဲ ကာဘြန္မိုေနာ့ဆိုက္(
CO )ပါရွိမွုဟာ အိတ္ေဇာေငြ့ ထုထည္ရဲ့ ၃.၅% ေလာက္ကေန ေက်ာက္ဇကာ တပ္ထားတဲ့ ၁၉၉၇ ေနာက္ပိုင္းကား ေတြ မွာ ၀.၅% ေလာက္သာ
ပါရွိ ေတာ့တာ ေတြ့ရပါတယ္။
http://dev.nsta.org/evwebs/3368/History/History.htm
No comments:
Post a Comment